maandag 11 februari 2013

Challenge: Oil Pulling?

Naar aanleiding van het artikel op girlscene.nl zit ik er aan te denken om te beginnen met 'Oil Pulling'. Zoals je in het artikel kunt lezen is dat een bepaalde ontgiftingskuur. Ik las er een paar jaar geleden al iets over.



Nu heb ik niet echt last van rotte tanden of iets (zoals in het artikel wordt beschreven) maar ik heb de laatste tijd zo veel vet en suiker gegeten dat ik zowieso eens iets 'ontgiftigends' wil doen. Ook is mijn doorbloeding rampzalig en hier zou het ook positieve effecten op hebben!

Zo zit ik er ook aan te denken om 'gewoon te detoxen' (alleen (rauwe) groente en fruit, water en groene thee). Misschien kan ik het wel combineren? 




Ik denk alleen dat het wel echt een uitdaging voor mij gaat worden. Ik eet namelijk vaak direct na het opstaan en kleed me dan snel aan etc. Als ik dus aan Oil Pulling wil gaan doen, zal ik eerder mijn bed uit  moeten om vervolgens het geduld op te brengen om elke dag 20 minuten lang olie in mijn mond te spoelen. 

Dus tijd en geduld zullen wel wat struikelblokjes kunnen zijn. Verder slaap ik niet de hele week op hetzelfde adres. Op donderdagavond ga ik naar mijn vader tot zaterdagochtend, dan vertrek ik naar mijn werk en vanaf mijn werk fiets ik weer door naar mijn moeder. Waar ik op zaterdagavond weer uit ga of ergens anders logeer, of vriendinnen of mijn vriendje weer bij mij komen logeren. En die staan dan wel weer erg gek te kijken als ik zondagochtend 20 minuten met olie in mijn mond zit om te beweren dat daar allerlei kwaaltjes van zullen verdwijnen. Ik heb altijd al van die 'vage ideeën en theorieën' volgens hen.

Maar aan de andere kant. Als het nu echt zo goed werkt als wordt gezegd, waarom zouden die dingen mij dan tegen houden? Als ik hieraan ga beginnen, doe ik dit woensdagochtend en hou ik jullie zeker op de hoogte!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten